Ana Barton
  • Căprării
    • Epicderma
    • Drumult
    • De la Ana la caiafe
    • Viituri de scriituri
    • Samizdat
    • Ospecioi
    • Copilege
  • Parcă eu știu cine sunt…
Ana Barton
Reading now
Dorina1

Transfuzie de scenă

Apr 16, 2015
Aripi

O tură de înger

Apr 15, 2015
Cuibul cu barza

Cuibul cu barză

Apr 10, 2015
Biblioteca1

Copiii – oamenii noștri mari

Apr 09, 2015
Dan Carlea

Umilinţă, unghii roşii şi typing cu dragoste

Apr 07, 2015
Costel Bean

Costel

Apr 06, 2015
Verigheta

Limonadă şi rechizitoriu

Load more

Transfuzie de scenă

Arte de Ana Barton / 20 aprilie 2015
next
Use ← → keys to navigate
  • A+ A-

Sâmbătă la Comedie. Ședea să plouă, vuia să vânt. În fața teatrului, Florin Piersic Jr., într-un grup de prieteni, poate doar cunoscuți. El știe. Nu m-am apropiat, n-am vrut să-l deranjez. Ultima dată când ne-am întâlnit, pe niște scări, la Premiile Gopo, am ajuns amândoi la WowBiz. Recunosc, acum mi-e cam frică de Florin. :)

Foaierul acăsos cum îl știam, foarte multe chipuri cunoscute de pe scene. Sala, arhiplină. Piesa – „Colaboratorii“, de John Hodge, în regia lui Vlad Cristache.

După cum v-aşteptaţi, nu vă voi povesti piesa. Mie nu mi-a povestit-o nimeni. M-am aşezat pe scaun şi-am aşteptat să se stingă luminile fără să fiu absolut deloc pregătită pentru ce-a urmat.

Corina Constantinescu

Iar urmatul ăsta a fost, vorba lui Noica, un fel de predare-primire de stări de spirit, deşi eu am simţit c-ar fi o transfuzie, dacă nu chiar un transplant.

Cincisprezece actori principali a decis regizorul, iar eu m-am bucurat să văd că aceia dintre ei care-ar fi putut avea roluri să le zicem secundare au fost a fel de „principali“ precum titularii.

Corina Constantinescu D

Câteodată am nostalgia a ceea ce cred eu c-aş fi putut fi, şi anume actriţă. Îmi trece însă repede. Sâmbătă-seara, în timpul şi după ce-am trăit acest spectacol, am ştiut că n-aş fi putut fi, adică n-aş fi fost în stare să interpretez niciunul dintre rolurile acelea. Prea grele.

M-aş fi temut cumva să nu se ia personajul, oricare ar fi fost el, să nu mi se inoculeze insidios în sânge, ca un virus. Nu, nu l-aş fi putut duce. Nici înainte, nici după. De-aia-mi permit să spun că sâmbătă-seara am văzut pe scenă cincisprezece zei. Un panteon românesc absolut spectaculos.

Corina Constantinescu 2

Eva (Dorina Chiriac), Stalin (Claudiu Bleonţ) şi Bulgakov (Dragoş Huluba) – să nu ziceţi că nu vă dau niciun reper.

Apoi, ceva absenţe: binele şi răul, urâtul şi frumosul, fierbintele şi-ngheţatul. În locurile lor, stări tranzitorii, suprapuneri, căsătorii morganatice extrem de fericite, simbiotice chiar, între extreme, clar-obscur tot timpul, într-un cuvânt viaţă.

Am văzut pe scenă, plus că venea spre mine înspăimântătoare, mancurtizarea subtilă, una cu dublu sens. Am simţit mirosul contextului asupra omului, felul în care îl poate încet-încet piede de lume şi de sine. Nu trebuie mai mult decât un context ca să curgi din tine mult înainte ca pistolul să-ţi curgă sângele.

Dorina, Claudiu, Dragoş şi partenerii lor de scenă mi-au arătat cum arată nevăzutul, cum gazul lui incolor, inodor şi insipid poate intra-n om fără ca acesta s-o bănuiască şi cum îl poate face nu doar altcineva. Îl poate aliena în mai multe altcinevauri.

Transfuzie de scenă asupra spectatorilor, cu transplant de necunoscut inclus. Aşa a fost spectacolul „Colaboratorii“, de la Teatrul de Comedie, un act artistic excepţional şi cutremurător, o avanpremieră a ploii care ne aştepta la ieşire, să ne pipăie şi să urle „Este!“. Să ne cânte din balalaikă viersul vechi, cel despre piatra care se poate face om şi omul carele piatră poate-ajunge, fără s-o ştie, fără s-o fi dorit. Căci omul poate curge piatră, iar pe alocuri, glonte.

Foto: Corina Constantinescu 

Alte creierisme:

  • Omul care mânca lumeaOmul care mânca lumea
  • Marea noastră, care nu ești în ceruri…Marea noastră, care nu ești în ceruri…
  • În filmul ăsta, cine nu sunt încă sigur o să fiuÎn filmul ăsta, cine nu sunt încă sigur o să fiu
  • 21 de iubiri21 de iubiri
  • … și o botină, dar nu prea fină… și o botină, dar nu prea fină
Facebook0
Twitter0
Google+0
LinkedIn0
Pinterest0
Tags: actori, alienare, arta, Bulgakov, comunism, Dorina Chiriac, rezistenta, Spectacol, Stalin, Teatrul de Comedie, teroare

5 comentarii

  1. Seva Tudose / 20 aprilie 2015

    Aproape că-i uitasem mustăcioara,gloriosului Stalin :cry: cum se poate șă nu fie și Marx,Engels…Lenin ?

    Reply
  2. Seva Tudose / 20 aprilie 2015

    Astăzi 20 aprilie s-a născut Adolf Hitler :cry: și în alte 2 zile îl comemorăm pe Vladimir Ilici Lenin !

    Reply
  3. TIPSYNEL / 21 aprilie 2015

    Oare regizorul stie ce cronica extra ati facut spectacolului? Tare frumos ati simtit! Cred ca am sa ies din amorteala ce m-a cuprins iarna asta si caut sa vad si eu piesa.
    Pe unde-o umbla mister Raj, ca mi-e dor de scriitura lui?

    Reply
  4. Ruxandra Ionita / 21 aprilie 2015

    Foarte tare imi place stilul tau de a scrie. De multe ori e haios. Imi aduce zambete.

    Reply
    • Ana Barton / 22 aprilie 2015

      Mulţumesc, Ruxandra. :)

      Reply

Lasă un răspuns către Seva Tudose Anulează răspuns

COMANDĂ ONLINE










Articole recente

  • Ruxandra
  • Radine
  • Patru oameni și o vacă
  • Loteria magică
  • Bucurări

Categorii

  • Arte
  • Copilege
  • De la Ana la caiafe
  • Dialogos
  • Drumult
  • Epicderma
  • Fara categorie
  • Gânduri în picioare
  • Opinie
  • Ospecioi
  • Risipite
  • Samizdat
  • Viituri de scriituri

Comentarii recente

  • Daniela în Radine
  • Ana-Maria în Radine
  • Dana în Radine
  • Valentina în Radine
  • Primele trei litere în Cizmuliţe cu usturoi

Blogroll

  • acestblogdenervi
  • Casa jurnalistului
  • Catchy
  • Chinezu'
  • Dan Alexe
  • Deepseastories
  • Iulicika's Blog
  • Lorena Lupu
  • Marilena Guduleasa
  • Mircea Goia
  • Oraşul din palmă
  • Pistolul cu buline

Arhivă

  • iunie 2024 (1)
  • iunie 2021 (1)
  • mai 2021 (1)
  • aprilie 2021 (1)
  • decembrie 2020 (1)
  • august 2020 (1)
  • mai 2020 (2)
  • martie 2020 (1)
  • decembrie 2019 (3)
  • octombrie 2019 (1)
  • august 2019 (1)
  • iulie 2019 (1)
  • iunie 2019 (3)
  • martie 2019 (1)
  • februarie 2019 (1)
  • ianuarie 2019 (2)
  • decembrie 2018 (3)
  • noiembrie 2018 (2)
  • octombrie 2018 (2)
  • septembrie 2018 (3)
  • august 2018 (2)
  • iulie 2018 (3)
  • iunie 2018 (3)
  • mai 2018 (1)
  • aprilie 2018 (1)
  • martie 2018 (4)
  • februarie 2018 (8)
  • ianuarie 2018 (6)
  • decembrie 2017 (8)
  • noiembrie 2017 (2)
  • octombrie 2017 (4)
  • septembrie 2017 (7)
  • august 2017 (6)
  • iulie 2017 (1)
  • iunie 2017 (7)
  • mai 2017 (9)
  • aprilie 2017 (10)
  • martie 2017 (4)
  • februarie 2017 (6)
  • ianuarie 2017 (8)
  • decembrie 2016 (5)
  • noiembrie 2016 (3)
  • octombrie 2016 (5)
  • septembrie 2016 (5)
  • august 2016 (10)
  • iulie 2016 (6)
  • iunie 2016 (8)
  • mai 2016 (9)
  • aprilie 2016 (10)
  • martie 2016 (11)
  • februarie 2016 (8)
  • ianuarie 2016 (13)
  • decembrie 2015 (7)
  • noiembrie 2015 (10)
  • octombrie 2015 (12)
  • septembrie 2015 (13)
  • august 2015 (11)
  • iulie 2015 (12)
  • iunie 2015 (12)
  • mai 2015 (10)
  • aprilie 2015 (12)
  • martie 2015 (21)
  • februarie 2015 (15)
  • ianuarie 2015 (20)
  • decembrie 2014 (18)
  • noiembrie 2014 (11)
  • octombrie 2014 (11)
  • septembrie 2014 (14)
  • august 2014 (18)
  • iulie 2014 (10)
  • iunie 2014 (16)
  • mai 2014 (24)
  • aprilie 2014 (29)
  • martie 2014 (7)
  • decembrie 2013 (4)

Etichete

ajutor barbat barbati bucurie bunica carte casatorie casă copii copil copilarie dragoste drum durere educatie familie femei femeie film frumusete istorie literatura lumina mama moarte oameni om parinti politica poveste prietenie profesori relatie relatii Romania scoala societate Spectacol speranta suferinta suflet tata teatru viata viitor
Copyright © 2025 by Ana Barton.