Ana Barton
  • Căprării
    • Epicderma
    • Drumult
    • De la Ana la caiafe
    • Viituri de scriituri
    • Samizdat
    • Ospecioi
    • Copilege
  • Parcă eu știu cine sunt…
Ana Barton
Reading now
Fixer_05

Cât ești dispus să plătești ca să reușești

Ian 25, 2017
inima nuca

Viscol cu tobe

Ian 21, 2017
Oameni

Oameni. Oamenii

Ian 20, 2017
zapada

Slana și tataia

Ian 19, 2017
Initial

Rahmaninov și supă la plic. Pe cracă

Ian 18, 2017
Moș Crăciun cravată

Cravata cu Moș Crăciun

Ian 15, 2017
POP_6966

Unde se va vedea că toți suntem milionari

Load more

Cât ești dispus să plătești ca să reușești

Arte de Ana Barton / 31 ianuarie 2017
next
Use ← → keys to navigate
  • A+ A-

Mult. În general, mult. În bani, dar asta e plata cea mai mică și mai cuminte, iar aici nici nu este vorba despre bani. În distanțe se fac plățile cele mai mari, iar aici despre cele mari este vorba. Distanțele astea sunt între tine și ceilalți, dar și între tine și tine. Când sunt foarte mari, se face frig rău, se face și-ntuneric, gheață la mal.

Acum, dacă e să mă uit de-aici, de jos, un pic la titlu, da, firește, cel mai adesea ne costă ceva ca să ne iasă altceva: timp, energie, nervi, emoție, chiar și bani, da. Depinde ce vrem să ne iasă, care-i scopul.

Personajul principal e un perfecționist, unul tânăr. Și e la fel și acasă, și la birou. În jurul lui, al înțelesurilor, semiînțelesurilor și neînțelesurilor lui, gravitează toate celelalte personaje, întreg filmul, de fapt.

De mult n-am mai văzut un film cu personaj principal principal și, recunosc, mi-era cam dor. Mi-am dat seama de asta văzând Fixeur, în regia lui Adrian Sitaru, scenariști Claudia și Adrian Silișteanu.

Fixer_05

Tudor Aaron Istodor îmbracă perfect haina lui Radu, personajul principal, despre care vă spuneam, un om tânăr care vrea de la viața lui mult mai mult decât are. Și vrea și acasă, alături de femeia iubită, interpretată minunat de Andreea Vasile, și de copil, un copil de care „se ocupă“, merge cu el la înot, îi gătește, ce să mai, e un tată perfect. Numai că nu uită să-i tot amintească băiețelului că datorită lui face performanță sportivă și, mai ales, nu uită să pună pe copil uriașa presiune de a ieși primul în competiții, chestiune pe care copilul n-o are în palmares și la care nici nu aspiră. El vrea să înoate, să se bucure, nu să câștige concursuri. Excelent reușește Andreea Vasile să redea acea tensiune care poate exista într-o familie între un părinte și copil, iar celălalt părinte, mama, în cazul ăsta, să fie doar un delicat observator și un fel de „asigurător“: să fie acolo, ca să nu deraieze trenul, dar tatăl și băiatul vor rezolva problema fiindcă a lor este. Însă fără liantul care este ea ori nu s-ar fi rezolvat atât de repede, ori nu s-ar fi rezolvat deloc.

unnamed

Radu vrea să iasă din rolul de „băiat bun la toate“ pe care-l îndeplinește într-o agenție străină de presă, vrea mai mult pentru că poate și, deci, merită mai mult. Și-atunci face, dar chiar face tot posibilul pentru a-i facilita unei echipe de televiziune un interviu cu o fetiță care fusese traficată în Franța, recent repatriată, protejată de un ONG care se ocupa de reabilitarea minorilor care au reușit să scape din rețelele de trafic de persoane.

Tudor Aaron Istodor creează acest personaj cu care tu, spectatorul, după ce se termină filmul, ai tendința de a-l suprapune actorului. E un rol pentru care Tudor a fost selectat în programul Shooting Stars din cadrul Festivalului de Film de la Berlin. Personajul lui Tudor Istodor vorbește despre sine, dar și despre noi toți, pentru că fiecare dintre noi a fost pus, poate nu doar o dată-n viață, în situația de a se-ntreba dacă merită tot efortul, tot chinul, fiecăruia dintre noi i s-a-ntâmplat să atingă pielea aparent intactă sub care se căsca, nevăzută, o rană imensă și imens sângerândă, fiecare dintre noi s-a întrebat, măcar o dată-n viață, dacă nu cumva înapoi este adevăratul înainte, dacă nu e mai bine să te oprești, ca să nu pavezi splendid drumul spre infern, al tău, al altcuiva, cu intențiile tale distante, atât de bune.

E un film despre nuanțe, despre lucrurile care leagă și dezleagă, acele lucruri care nu pot fi nici arătate cu degetul, nici atinse cu mâna, n-au nici nume clare, mai degrabă le tăcem, le clătinăm din cap și le clipim, despre ceea ce schimbă fundamental o anumită percepție, iar de-acolo cel puțin o situație, dacă nu chiar o viață, două, trei…

Alte creierisme:

  • Pe muchia lumiiPe muchia lumii
  • Mi-ar plăcea să fiu o vază într-un film de Cristi PuiuMi-ar plăcea să fiu o vază într-un film de Cristi Puiu
  • A + A = LOVEA + A = LOVE
  • Tu chiar crezi că Alice e (doar) personaj? Tu chiar crezi că Alice e (doar) personaj?
  • Sunt cine m-am lăsat să fiuSunt cine m-am lăsat să fiu
Facebook0
Twitter0
Google+0
LinkedIn0
Pinterest0
Tags: Adrian Silisteanu, Adrian Sitaru, Andreea Vasile, Claudia Silisteanu, drama, film, Fixeur, societate, trafic de persoane, Tudor Aaron Istodor

Spune-te aici: Anulează răspuns

COMANDĂ ONLINE










Articole recente

  • Ruxandra
  • Radine
  • Patru oameni și o vacă
  • Loteria magică
  • Bucurări

Categorii

  • Arte
  • Copilege
  • De la Ana la caiafe
  • Dialogos
  • Drumult
  • Epicderma
  • Fara categorie
  • Gânduri în picioare
  • Opinie
  • Ospecioi
  • Risipite
  • Samizdat
  • Viituri de scriituri

Comentarii recente

  • Daniela în Radine
  • Ana-Maria în Radine
  • Dana în Radine
  • Valentina în Radine
  • Primele trei litere în Cizmuliţe cu usturoi

Blogroll

  • acestblogdenervi
  • Casa jurnalistului
  • Catchy
  • Chinezu'
  • Dan Alexe
  • Deepseastories
  • Iulicika's Blog
  • Lorena Lupu
  • Marilena Guduleasa
  • Mircea Goia
  • Oraşul din palmă
  • Pistolul cu buline

Arhivă

  • iunie 2024 (1)
  • iunie 2021 (1)
  • mai 2021 (1)
  • aprilie 2021 (1)
  • decembrie 2020 (1)
  • august 2020 (1)
  • mai 2020 (2)
  • martie 2020 (1)
  • decembrie 2019 (3)
  • octombrie 2019 (1)
  • august 2019 (1)
  • iulie 2019 (1)
  • iunie 2019 (3)
  • martie 2019 (1)
  • februarie 2019 (1)
  • ianuarie 2019 (2)
  • decembrie 2018 (3)
  • noiembrie 2018 (2)
  • octombrie 2018 (2)
  • septembrie 2018 (3)
  • august 2018 (2)
  • iulie 2018 (3)
  • iunie 2018 (3)
  • mai 2018 (1)
  • aprilie 2018 (1)
  • martie 2018 (4)
  • februarie 2018 (8)
  • ianuarie 2018 (6)
  • decembrie 2017 (8)
  • noiembrie 2017 (2)
  • octombrie 2017 (4)
  • septembrie 2017 (7)
  • august 2017 (6)
  • iulie 2017 (1)
  • iunie 2017 (7)
  • mai 2017 (9)
  • aprilie 2017 (10)
  • martie 2017 (4)
  • februarie 2017 (6)
  • ianuarie 2017 (8)
  • decembrie 2016 (5)
  • noiembrie 2016 (3)
  • octombrie 2016 (5)
  • septembrie 2016 (5)
  • august 2016 (10)
  • iulie 2016 (6)
  • iunie 2016 (8)
  • mai 2016 (9)
  • aprilie 2016 (10)
  • martie 2016 (11)
  • februarie 2016 (8)
  • ianuarie 2016 (13)
  • decembrie 2015 (7)
  • noiembrie 2015 (10)
  • octombrie 2015 (12)
  • septembrie 2015 (13)
  • august 2015 (11)
  • iulie 2015 (12)
  • iunie 2015 (12)
  • mai 2015 (10)
  • aprilie 2015 (12)
  • martie 2015 (21)
  • februarie 2015 (15)
  • ianuarie 2015 (20)
  • decembrie 2014 (18)
  • noiembrie 2014 (11)
  • octombrie 2014 (11)
  • septembrie 2014 (14)
  • august 2014 (18)
  • iulie 2014 (10)
  • iunie 2014 (16)
  • mai 2014 (24)
  • aprilie 2014 (29)
  • martie 2014 (7)
  • decembrie 2013 (4)

Etichete

ajutor barbat barbati bucurie bunica carte casatorie casă copii copil copilarie dragoste drum durere educatie familie femei femeie film frumusete istorie literatura lumina mama moarte oameni om parinti politica poveste prietenie profesori relatie relatii Romania scoala societate Spectacol speranta suferinta suflet tata teatru viata viitor
Copyright © 2025 by Ana Barton.