Ana Barton
  • Căprării
    • Epicderma
    • Drumult
    • De la Ana la caiafe
    • Viituri de scriituri
    • Samizdat
    • Ospecioi
    • Copilege
  • Parcă eu știu cine sunt…
Ana Barton
Reading now

Femeile nebune

Aug 03, 2014
Pictura rupestra neolitica

Sesamică, ăupăn tencuiala, mă!

Iul 31, 2014
Fatadelametrou acsinte

Dar mie-mi dai?

Iul 29, 2014
Hedy Lamarr

Orga(ni)sm

Iul 25, 2014
Vampiroaica Costica

Indiferenţa mă-sii!

Iul 23, 2014
Boabe de cafea

Mimăm şi noi o cafea?

Iul 22, 2014
Mea culputa Acsinte

Mea culpuţa!

Load more

Femeile nebune

De la Ana la caiafe de Ana Barton / 4 august 2014
next
Use ← → keys to navigate
  • A+ A-

Femeile nebune au flori roşii-n păr şi cizme de cauciuc în picioare. Poartă cămăşi albe, lungi şi lălâi şi, cel mai adesea, sunt slabe. Dacă nu, măcar supte la faţă tot sunt. Au părul lung şi grizonant. Mâinile lor sunt mereu nervoase şi frumoase, deşi unghiile lor nu sunt mereu îngrijite. Femeile nebune n-au cuticule şi nici pensete. Ele au ochii buni şi pleoapele trecute. Frunţile le-au fost făcute cu mâinile, nu din daltă, ca de obicei.

Lor, femeilor nebune, le curge sânge dulce, asprit şi ars de furii mărunte şi, invariabil, fără de pată. Nervii lor îi sperie pe vinovaţii lor, dar numai un pic, atât cât să le dea sentimentul că-s încă buni de rele. Dar, de obicei, strigătele femeilor nebune nu deranjează pe nimeni. Şi nici nu afectează. Lumea e-nvârtoşată în obişnuinţa ei antialergică. Femeile nebune sunt acarienii lumii.

Femeile nebune nu mai plâng. Sau, dac-o fac, e numai pentru că le-a intrat ceva-n ochi ori în tălpi, că ele au intrări simultane-n durere. Lacrimile lor nu sunt amare. Doar mai sărate decât norma. Iar asta le face pe ele, pe femeile nebune, să aibă zâmbete mai săpate decât este acceptat în general. Şi mai albe.

Gâturile femeilor nebune sunt înalte pe dinafară şi uscate pe dinăuntru. Dacă ar avea cineva curaj să le adulmece gâturile, ar vedea că ele miros a coloane ionice. Dar n-are nimeni pentru că femeile nebune sunt indezirabile. Ele trăiesc numai pentru a oripila concetăţenii, iar ei, concetăţenii femeilor nebune, să-şi facă măcar o cruce mare de persoană sau, dacă sunt discreţi, un simulacru de cruce cu limba, ca să mulţumească pentru c-au fost feriţi atât de nebunie, cât şi de purtătoarele acestei mantale de miezul verii.

Foto: Costică Acsinte

Femeile nebune au sânii cumsecade. Lungi sau rotunzi, sânii lor sunt singurii care nu dau mărturie de nebunie. Sunt şi ei albi, asta pentru că femeile nebune sunt egale cu ele însele din punct de vedere cromatic, moi şi seamănă cu nişte leagăne de copii, sensul al doilea din dicţionarul de expresii idiomatice. Însă gândurile femeilor nebune sunt mereu albastre fiindcă la ele n-a ajuns şi nici n-are cum s-ajungă cloramina nimicului cu care umblă oamenii-n respiraţie. Femeile nebune sunt de neatins.

Lor nu le e nici iarnă, nici vară. Despre anotimpuri de trecere chiar nu poate fi vorba. Şi-atunci, în această linearitate vecină cu imponderabilul, femeile nebune ţipă la trecători. Fie că sunt pe stradă, fie acasă. Ele identifică trecătorii mai rapid şi mai eficient decât oricine. Câteodată, ţipătul lor se opreşte-n buza interioară a supapei şi se-ntoarce izbit în auricul. Asta pentru că femeilor nebune li se etanşeizează în timp deschiderile şi, contraintuitiv, li se asfaltează închiderile.

Femeile nebune sunt nişte viituri aparente. Degetele lor muzicale trăiesc o perpetuă-ncercare. Să se teamă şi să fugă, ori să fugă fiindcă suma spaimelor e oricum invariabilă, indiferent câte somnuri mărunte ar da peste ele când îşi aşteaptă odihna zebrei. Femeile nebune sunt frumoase de sine şi urâte de restul. Femeile nebune sunt.

Alte creierisme:

  • Moartea nu are preferințe sexualeMoartea nu are preferințe sexuale
  • Cine mă-nvaţă şi pe mine să spun „NU!“?Cine mă-nvaţă şi pe mine să spun „NU!“?
  • Întrebare, aşteptare, aşezareÎntrebare, aşteptare, aşezare
  • Umbra străinilor Umbra străinilor
  • Vreau haina ta, te vreau pe tineVreau haina ta, te vreau pe tine
Facebook279
Twitter0
Google+2
LinkedIn0
Pinterest0

8 comentarii

  1. Hapi / 4 august 2014

    Ce placut a fost sa citesc, cum le descrii pe aceste “femei nebune”, oarecum mintea mi-a fugit la Virginia Wolf :)
    Despre femeile isterice altadata poate, speram sa nu le confunde lumea, sunt 2 specii diferite :)

    Reply
    • Ana Barton / 4 august 2014

      ;)

      Reply
  2. Manuella / 4 august 2014

    Nu mă încadrez deşi îmi găsesc cumva un loc pe la margini. Ai să-mi spui că femeile nebune nu se tem de picături! de ploaie de vară, dar vin şi te contrazic amintindu-ţi că gustă licori pretinse dulci dar cu deosebire sărate-peste normă!!, în ciuda avertismentelor! Şi , chiar dacă nu văd nimic, tot zăresc, doar cu ochii minţii, un braţ ridicat peste străzi, ghidate doar de un glas ferm!
    Aş mai găsi câteca, dar acestea mi se par esenţiale.

    Reply
    • Ana Barton / 4 august 2014

      Manu, ;)

      Reply
  3. Ana-Maria / 4 august 2014

    Frumos!

    Reply
    • Ana Barton / 4 august 2014

      Ana-Maria, mulţumesc. :)

      Reply
  4. Miki / 15 ianuarie 2015

    Ma gandesc la Silvya Plath si atat de sugestivul Clopot de sticla.
    Femeile nebune, atat de neintelese, de sensibile, atat de vulcanice,atat de ludice, deseori ambivalente… atat de …singure…si…iar..atat… de neintelese
    Ana, iti multumesc din toata lacrima ascunsa intr-un colt de pixel!
    Ana, m-ai dezbracat si apoi invelit in cuvinte!

    Reply
    • Miki / 15 ianuarie 2015

      Mi-a alunecat y-ul unde nu trebuie :(

      Reply

Spune-te aici: Anulează răspuns

COMANDĂ ONLINE










Articole recente

  • Moș Nicolae
  • Mă românesc pe zi ce trece
  • Pere târzii
  • Nu-mi supăra friptura cu lacrimile tale
  • Revoluție

Categorii

  • Arte
  • Copilege
  • De la Ana la caiafe
  • Dialogos
  • Drumult
  • Epicderma
  • Fara categorie
  • Gânduri în picioare
  • Opinie
  • Ospecioi
  • Risipite
  • Samizdat
  • Viituri de scriituri

Comentarii recente

  • Cristina în Moș Nicolae
  • Ana Barton în Moș Nicolae
  • Mihaela în Moș Nicolae
  • Ana Barton în Moș Nicolae
  • Claudia Groza Lazăr în Moș Nicolae

Blogroll

  • acestblogdenervi
  • Casa jurnalistului
  • Catchy
  • Chinezu'
  • Dan Alexe
  • Deepseastories
  • Iulicika's Blog
  • Lorena Lupu
  • Marilena Guduleasa
  • Mircea Goia
  • Oraşul din palmă
  • Pistolul cu buline

Arhivă

  • decembrie 2019 (2)
  • octombrie 2019 (1)
  • august 2019 (1)
  • iulie 2019 (1)
  • iunie 2019 (3)
  • martie 2019 (1)
  • februarie 2019 (1)
  • ianuarie 2019 (2)
  • decembrie 2018 (3)
  • noiembrie 2018 (2)
  • octombrie 2018 (2)
  • septembrie 2018 (3)
  • august 2018 (2)
  • iulie 2018 (3)
  • iunie 2018 (3)
  • mai 2018 (1)
  • aprilie 2018 (1)
  • martie 2018 (4)
  • februarie 2018 (8)
  • ianuarie 2018 (6)
  • decembrie 2017 (9)
  • noiembrie 2017 (2)
  • octombrie 2017 (4)
  • septembrie 2017 (7)
  • august 2017 (6)
  • iulie 2017 (1)
  • iunie 2017 (7)
  • mai 2017 (9)
  • aprilie 2017 (10)
  • martie 2017 (4)
  • februarie 2017 (6)
  • ianuarie 2017 (8)
  • decembrie 2016 (5)
  • noiembrie 2016 (3)
  • octombrie 2016 (5)
  • septembrie 2016 (5)
  • august 2016 (10)
  • iulie 2016 (6)
  • iunie 2016 (8)
  • mai 2016 (9)
  • aprilie 2016 (10)
  • martie 2016 (11)
  • februarie 2016 (8)
  • ianuarie 2016 (13)
  • decembrie 2015 (7)
  • noiembrie 2015 (10)
  • octombrie 2015 (12)
  • septembrie 2015 (13)
  • august 2015 (11)
  • iulie 2015 (12)
  • iunie 2015 (12)
  • mai 2015 (10)
  • aprilie 2015 (12)
  • martie 2015 (21)
  • februarie 2015 (15)
  • ianuarie 2015 (20)
  • decembrie 2014 (18)
  • noiembrie 2014 (11)
  • octombrie 2014 (11)
  • septembrie 2014 (14)
  • august 2014 (18)
  • iulie 2014 (10)
  • iunie 2014 (16)
  • mai 2014 (24)
  • aprilie 2014 (29)
  • martie 2014 (7)
  • decembrie 2013 (4)

Etichete

ajutor barbat barbati bucurie bunica carte casatorie casă copii copil copilarie dragoste drum durere educatie familie femei femeie film frumusete istorie literatura lumina mama moarte oameni om parinti politica poveste prietenie profesori relatie relatii Romania scoala societate Spectacol speranta suferinta suflet tata teatru viata viitor
Copyright © 2019 by Ana Barton.